Eerste hulp bij Eetbuien

Bijgewerkt: feb 27


🧠 Word je bewust van je mindset en belemmerende overtuigingen rondom jezelf & voeding.⁠

⚠️ Volg geen (zware) crash diëten met onnodige restricties, maar richt je op het veranderen van je levensstijl.⁠

🥦 Voorkom honger door voldoende te eten en te kiezen voor volumeproducten, nutriënt- en vezelrijke voeding.⁠

💬 Praat erover met de mensen om je heen, je hoeft het namelijk niet alleen te doen en je bent echt niet de enige met eetbuien!⁠

💭 Breng je (eetbui) gewoonten in kaart. Op welke momenten heb je last van eetbuien? Hoe kan je deze gewoonte veranderen?⁠

⛔ Heb je een eetbui gehad? Ga het niet compenseren door extra te bewegen of minder te eten. Zo ontstaat er een vicieuze cirkel.⁠

😴 Slaap voldoende (7-9 uur per nacht). Een slaaptekort kan de eetlust doen toenemen.⁠

😍 GELOOF in jezelf. Als jij een doel voor ogen hebt, ga er voor! Je kan echt zoveel meer dan je denkt. Begin bij de eerste stap.⁠

🎉Vier elk succes en elke eetbui die je hebt kunnen voorkomen. Daarmee 'beloon' je dit nieuwe gedrag.⁠

💃Vier het door het te delen met anderen, te lachen, te dansen, trots zijn op jezelf en jezelf een schouderklopje te geven.⁠

Meer artikelen lezen over eetbuien?

Klik dan hier.